Podložky pod ŠPZ. Klasické, karbónové, chrómové ŠPZ.
Niečo z histórie SPZ
Krátko po vynájdení motorových vozidiel vznikla administratívna potreba zaznamenať ich existenciu a povoliť ich používanie na verejných komunikáciách. Prvé známe povolenie bolo vydané v Paríži v apríli 1891. Povolené nariadenie vyžadovalo od vodičov vystavenie tabuľky obsahujúcej charakteristické číslo, pripevnené zväčša na palubnej doske vodiča. Od roku 1894 v rámci rally a iných stretnutí sa čísla začali pripevňovať na vonkajšiu stranu motorového vozidla.
Od roku 1894 bola v Uhorsku vyžadovaná registrácia motorových vozidiel, ale majiteľ si určil vlastnú značku podľa svojej fantázie.
Po roku 1918 v novovzniknutom štáte Československá republika, sa rozvíjal nie len automobilový priemysel, ale aj ich značenie. Registračné čísla zaznamenali niekoľko verzií. Staršie nereflexné tabuľky so štátnou poznávacou značkou takzvané ŠPZ-ky boli vydávané do 1. apríla 1997. Tieto boli platné do 31. decembra 2004. Vozidlo so starou ŠPZ-tkou po tomto termíne vyradila polícia z evidencie motorových vozidiel a nesmie jazdiť po verejných komunikáciách.