Deflektory Renault
História značky Renault
Zakladateľom Renaultu bol Louis Renault (1877 - 1944).
Prvé vozidlo, ktoré postavil ked mal 21.rokov bol ľahký vozík pohánaný jednovalcový motorom De Dion Bouton.
Ďalší Louisov výtvor bol malý a spoľahlivý Renault AG-1. Toto auto malo na tú dobu pokrokovú konštrukciu s kužeľovou spojkou a trojstupňovou prevodovkou.
Bolo to takzvané priame radenie prevodovky.V roku 1898 predviedol svoj automobil verejnosti.
Toto auto malo úspech a Luis získal prvé objednávky
Louis bol najmladší z piatich detí zámožnej rodiny kupcov. V roku 1899 založil spolu s bratmi Fernardom a Marcelom Firmu.
Bratia dodali do firmy hlavne financie.
V 1899 Renault Freres(ich firma) bola premiestnená na okraj Paríža do Boulogne-Billancourt, kde Renault naďalej majú svoje sídlo.
Automobilka začala vyrábať aj autá na závody automobilov, kde mali veľký úspech. Po ich 1900 víťazstve v pretekoch Paríž-Bordeaux dostal 350 nových objednávok.
Avšak, v roku 1903 Marcel bol po autohavárií v závode Paríž-Madrid ťažko zranený a následne aj zraneniam podľahol.
Šesť rokov neskôr zomrel aj další brat Fernando, ktorý podľahol ťažkej chorobe.
Počas Svetovej vojny sa Luis Renault stal priemyselným magnátom a v roku 1914 zamestnával 22.000 zamestnancov.
Billancourt závod automobilky bol veľkým dodávateľom pre francúzsku armádu. Vyrábali nákladné autá, lietadlá, sanitky...
Počas druhej svetovej vojny, Renault vyrábal ľahké tanky pre spojencov ktoré sa volali Renault FT-17.
Tie boli tak populárne, že po vojne Renault zmenila svoje logo na také aké boli na tankoch tohto typu.
Toto logo v tvare diamantu bolo zavedené v roku 1925 a zostalo na renaultoch až do dnes.
Moderné logo Renaultu vzniklo v roku 1972 ktoré vytvoril Victor V. Vasarely.
Od 1903 viedol automobilky sám Louis Renault až do 1944. Vtedy bol obvinený z kolaborácie, internovaný a zomrel o dva mesiace neskôr.
V januári 1945 vydal generál Charles de Gaulle výnos o znárodnení podnikov Renault
– šéfom automobilky bol menovaný Pierre Lefaucheux,
jeden z organizátorov parížskeho odboja.
Po nom nasledovali Pierre Dreyfus, ktorý riadil renault 20 rokov a este další... Raymond Lévy nastúpil na čelo
firmy na prelome rokov 80 a 90. Ten dokázal upadajúcu firmu postaviť opäť na nohy a s privatizoval ju.
Dnešným šéfom automobilky Renault je Louis Schweitzer.